fbpx
66-400 Gorzów / Sikorskiego 123/18
530433874
biuro@naturalniedlazdrowia.com.pl

Sekrety sukcesu w odchudzaniu

Dietetyk Gorzów Kamila Dulęba - Dziębowska

Sekrety sukcesu w odchudzaniu

To uczucie znasz już bardzo dobrze: od południa nic nie jadłaś ( nic nie jadłeś), a na śniadanie była tylko kawa lub herbata i coś na szybko. Przychodzisz do domu z pracy, w pośpiechu przygotowujesz obiad. Zjadasz obiad i … otwierasz lodówkę. Czego tam szukasz? Przecież najadłaś się ( najadłeś się ) do syta! Następnie przygotowujesz kolację, zjadasz ją i ponownie otwierasz lodówkę. Czy jesteś jeszcze głodna? Czy jeszcze się nie najadłaś/ -eś?
Pomimo dobrej wiedzy teoretycznej dotyczącej odżywiania ( tak uważasz), nie potrafisz dostroić się do nurtujących Cię emocji. Zatrzymaj się na chwilę! Oceń swój stan emocjonalny! Czy to stres, smutek, złość kreuje Twoje zachowania, a jedzenie jest tylko pocieszeniem. Wieczorem po kolacji i kilku przekąskach stwierdzasz, że zbyt dużo zjadłaś ( zjadłeś) i co teraz? Kolejnego dnia ponownie nie jesz przygotowanego w domu śniadania,  a gdy w pracy dopada Ciebie głód, sięgasz po szybką nie koniecznie pożywną przekąskę.
Dodam, że są osoby które w wyniku stresu jedzą w nadmiarze oraz takie, które nie mogą nic jeść.
Może urodziłaś dziecko, masz wiele pracy i uważasz, że teraz nie jest dobry moment żeby odzyskać figurę sprzed ciąży. Uważasz, że za miesiąc lub za dwa miesiące będziesz gotowa. Daj sobie czas, przygotuj się, zaplanuj codzienne czynności w taki sposób, żeby wygospodarować dla siebie czas na zmianę trybu życia.
Oceń krytycznie przyczynę tego stanu rzeczy, swoje uczucia, myśli, nastroje! Czy chcesz umieć kontrolować własne emocje? Potrafisz to zrobić samemu? Czy potrzebujesz pomocy?

Wyznacz sobie cele z dietetyk Gorzów Wlkp. Na początku postaw na skromne ale realne cele, np. obniżenie masy ciała o 5 kg ( co tydzień 1 kg) w ciągu pięciu tygodni.
Żeby to osiągnąć będziesz potrzebować całodziennego zbilansowanego menu. Ważne jest również, żeby odpowiednio wcześnie rozpocząć pracę nad spadkiem masy ciała i do wyznaczonej daty ( np. przez 5 tygodni) osiągnąć zamierzony cel.
Wiele osób, które odwiedza moją poradnię chce bardzo szybko schudnąć. Oczywiście jest to możliwe. Zastanów się jednak, czy jest to również bezpieczne dla Twojego organizmu jeśli w dłuższej perspektywie czasu założysz, że chcesz schudnąć 20 lub 50 kg?
Proponuję racjonalne odchudzanie z korzyścią dla organizmu, bez skutków ubocznych, jakimi są:
– Efekt jo – jo, czyli powrót do dawnej masy ciała lub jeszcze wyższej wagi. Organizmu nie da się oszukać!

– Wypadanie włosów, łamanie się paznokci, problemy ze skórą to również niepożądane skutki nieprawidłowego odchudzania.

– Spalenie masy mięśniowej zamiast tkanki tłuszczowej. Wiele osób chce po prostu zrzucić nadmiar kilogramów i nie rozróżnia pojęcia „spalenie mięśni” lub :spalenie tkanki tłuszczowej”. Jeśli w wyniku nieprawidłowego procesu odchudzania „spali się” częściowo masa mięśniowa, wówczas obniżeniu ulega przemiana materii, Twoje ciało traci jędrność. Oznacza to, że mniej pożywienia w kaloriach taka osoba może zjeść. Dlatego tłumaczę klientom te różnice, a u osób z niedoborem masy mięśniowej ustalamy wspólnie realne cele, wprowadzam plan żywieniowy, plan treningowy, diagnozuję taka osobę ( na każdej wizycie podczas wykonywania analizy składu ciała uzyskujemy wzrost masy mięśniowej – rozkład na rękach, nogach, tułowiu oraz spadek tkanki tłuszczowej, co dokładnie pokazuje wynik) oraz wspieram i motywuję moich podopiecznych.

Nie musisz być wyczynowym sportowcem, żeby polubić wysiłek fizyczny. Dobierz dla siebie odpowiednia dyscyplinę, uprawiaj ją regularnie i zobaczysz, jak ogromną satysfakcję będziesz z tego czerpać.
Każda przerwa w uprawianiu ćwiczeń, tygodniowa lub dwutygodniowa będzie powodowała, że zaczyna Tobie brakować właśnie ruchu!
Czy wiesz jaka dyscyplina będzie dla Ciebie najlepsza? Może wolisz szybki spacer? Jeśli jesteś otyła ( otyły), zrezygnuj z biegania, ponieważ nie będzie to korzystne dla Twoich stawów kolanowych i stawów skokowych. Podskoki i wyskoki nie są również wskazane. Bez dodatkowego wysiłku podczas całego procesu odchudzania można również obniżyć masę ciała i „spalić” tkankę tłuszczową.

Najważniejsze jest to, żeby sposób aktywności ruchowej sprawiał Tobie przyjemność i był bezpieczny dla stanu Twojego zdrowia! Na pierwszej wizycie u dietetyk Gorzów Wlkp. otrzymasz wskazówki w kwestii optymalnie dobranego dla Ciebie wysiłku fizycznego.

Codzienne sprawdzanie masy ciała, szczególnie wieczorem może wprowadzić Cię w rozdrażnienie. Jedzenie, które spożywasz również waży.
Waż się zawsze rano po wstaniu z łóżka raz na tydzień w domu lub raz na dwa tygodnie na wizytach kontrolnych u dietetyk Gorzów Wlkp.
Skoncentruj się głównie na zmianie stylu życia, a nie tylko na redukcji wagi. Efekt spadku masy ciała powinien dawać długotrwałe efekty. Nie chodzi o szybki i krótki zapał, ale o długotrwałą i efektywną zmianę nawyków żywieniowych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *